Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky („VOP“) Verzia 04.02.202.21
the fitness company Handels GesmbH, FN 194243b
Kornstraße 1, 4060 Leonding (ďalej len „TFC“)

 

1. Rozsah pôsobnosti

1.1 Spoločnosť TFC uzatvára zmluvy so zákazníkmi len na základe VOP platných v čase objednávky zákazníka.

1.2 Akékoľvek všeobecné obchodné podmienky zákazníka sa týmto výslovne odmietajú.

1.3 V prípade rozporov v zmluvných základoch platí toto poradie: osobitné dohody potvrdené písomne, VOP, zákonné normy.

1.4 VOP sa vzťahujú na zákazníkov - podnikateľov aj zákazníkov - spotrebiteľov, ibaže je výslovne určené výlučné uplatňovanie pre zákazníkov - podnikateľov/neuplatňovanie pre zákazníkov - spotrebiteľov.

 

2. Uzatvorenie zmluvy

2.1 Všetky ponuky spoločnosti TFC sú nezáväzné a chápu sa len ako výzva na zadanie objednávky zo strany zákazníka.

2.2 Objednávky zákazníka sú pre zákazníka záväzné od okamihu ich prijatia spoločnosťou TFC, pre zákazníkov - spotrebiteľov len 14 dní od ich prijatia.

2.3 Zmluva vzniká písomným vyhlásením o prijatí (potvrdením objednávky) alebo dodaním zo strany TFC.

2.4 Informácie a vyobrazenia (farba, tvar atď.) v opisoch, brožúrach atď. týkajúce sa výkonov, rozmerov, hmotnosti, prevádzkových nákladov, rýchlostí, vybavenia, technických hodnôt sa považujú len za približné orientačné hodnoty a stávajú sa súčasťou zmluvy len vtedy, ak sa na tieto v ponuke odkazuje.

2.5 Zákazník je povinný dôkladne skontrolovať potvrdenie objednávky. Odchýlky potvrdenia objednávky od objednávky je zákazník povinný vytknúť v primeranej lehote preukázateľne písomne; obsah potvrdenia objednávky sa stáva záväzným, ak podnikateľ - zákazník námietku nepodá.

2.6 Spoločnosť TFC si vyhradzuje právo na primerané drobné odchýlky v dizajne, ako aj na primerané drobné zmeny tvaru, modelu, konštrukcie a materiálu v priebehu technického pokroku a ďalšieho vývoja. Takéto odchýlky nepredstavujú vadu tovaru.

 

3. Ceny

3.1 Uvedené ceny sú vyjadrené v eurách bez dane z pridanej hodnoty – v prípade zákazníkov – spotrebiteľov vrátane dane z pridanej hodnoty, pričom tieto nezahŕňajú náklady na balenie, poistenie, dopravu a montáž, ako aj poplatky za inkaso a prevod. Ceny uvedené na domovskej stránke sa uplatňujú len v internetovom obchode.

3.2 Pre zákazníkov – podnikateľov platia ceny platné v deň dodávky. Oneskorenie dodávky, za ktoré nesie zodpovednosť spoločnosť TFC, však nevedie k zvýšeniu ceny.

3.3 Opravy a prehliadky mimo záruky budú účtované podľa skutočných výdavkov.

 

4. Platobné podmienky / výhrada vlastníctva

4.1 Fakturácia sa uskutoční pri potvrdení objednávky alebo dodávke.

4.2 Ak neboli dohodnuté osobitné platobné podmienky, polovica ceny je splatná pri doručení potvrdenia objednávky a zvyšok pri dodávke.

4.3 Platby sú splatné bezodkladne po doručení faktúry. Zrážky akéhokoľvek druhu z fakturovanej sumy pre zákazníkov - podnikateľov sú neprípustné, zľavy, bonusy, splátky len v prípade, že tieto boli písomne dohodnuté.

4.4 Reklamácie faktúr sa musia podať do štyroch týždňov, inak sa v prípade zákazníkov - podnikateľov tieto považujú za schválené.

4.5 Zákazník - podnikateľ nie je oprávnený uplatniť si zádržné právo alebo iné právo na odmietnutie plnenia, a v prípadoch záruky je oprávnený zadržať len výdavky potrebné na odstránenie vady, nie však celú fakturovanú sumu.

4.6 Spoločnosť TFC akceptuje tieto platobné metódy: Visa, Mastercard a PayPal.

4.7 Ak je zákazník v omeškaní, TFC môže bez toho, aby boli dotknuté jej ostatné práva, požadovať úrok z omeškania vo výške 10 % ročne (zákazník – spotrebiteľ 5.25 % ročne) od dátumu splatnosti; v prípade zákazníkov - podnikateľov môže TFC navyše požadovať okamžitú úhradu neuhradenej ceny (strata výhody termínu) a požadovať poplatok za spracovanie vo výške 7,50 EUR za každú upomienku, všetky náklady pred začatím súdneho sporu (napr. ďalšie poplatky za upomienky a trovy právneho zastúpenia) a v prípade odstúpenia od zmluvy zmluvnú pokutu vo výške 20 % ceny.

4.8 Tovar zostáva výlučným vlastníctvom spoločnosti TFC (tovar, na ktorý sa vzťahuje výhrada) až do splnenia všetkých nárokov spoločnosti TFC voči zákazníkovi vyplývajúcich z príslušnej objednávky, a to aj v prípade, že jednotlivé časti už boli zaplatené.

 

5. Dodávka

5.1 Dodávka sa uskutočňuje výlučne na slovenskú adresu k obrubníku. Ďalší presun tovaru na miesto použitia si musí zabezpečiť zákazník. Tovar sa dodáva buď po jednotlivých častiach (rozobratý), alebo zmontovaný a pripravený na prevádzku. Montáž zo strany TFC sa vykoná len vtedy, ak si ju zákazník objedná a zaplatí s tým spojené náklady.

5.2 Dodacie lehoty sa považujú za nezáväzné a začínajú plynúť najskôr po splnení všetkých technických a obchodných (zálohová platba) predpokladov zo strany zákazníka, ako aj po účinnom uzavretí zmluvy.

5.3 Dodávky pre zákazníkov – podnikateľov sa uskutočňujú zo závodu/skladu. TFC nenesie žiadnu zodpovednosť za včasné, úplné a nepoškodené doručenie tovaru zákazníkovi - podnikateľovi; nebezpečenstvo prechádza v čase odovzdania tovaru dopravcovi. TFC nie je povinná poistiť tovar ani prepravu tovaru.

5.4 Zákazník je povinný bezodkladne prevziať tovar, ktorý mu bol zaslaný alebo sprístupnený na vyzdvihnutie/odoslanie v súlade so zmluvou; ak tak zákazník neurobí, TFC mu môže účtovať skutočné náklady na skladovanie.

5.5 Dodržanie dohodnutej záväznej dodacej lehoty sa neuplatní v prípade nepredvídateľných okolností alebo okolností nezávislých od vôle zmluvných strán (napr. vyššia moc, vojna, ozbrojené konflikty, úradné zásahy/zákazy, škody pri preprave, ako aj zlyhanie alebo odmietnutie dodávky zo strany dôležitého subdodávateľa, ktorého je ťažké nahradiť, pandémie). V takýchto prípadoch sú zákazník a TFC oprávnení odstúpiť od zmluvy po stanovení primeranej dodatočnej lehoty.

5.6 Spoločnosť TFC je oprávnená nevykonať dodávky, ak existujú neuhradené faktúry z iných objednávok alebo ak sa po potvrdení objednávky zistia okolnosti týkajúce sa finančnej situácie zákazníka, v dôsledku ktorých sa platba už nezdá byť dostatočne zabezpečená. Uvedené sa neuplatní v prípade zákazníka – spotrebiteľa.

 

6. Záruka

6.1 Záručná doba pre zákazníkov - podnikateľov je 9 mesiacov od odovzdania dodávky.

6.2 Spoločnosť TFC je povinná odstrániť akúkoľvek vadu, ktorá zhoršuje funkčnosť v súlade s príslušným stavom techniky a ktorá existuje v čase odovzdania. Zákazníkovi – spotrebiteľovi prislúchajú všetky zákonné záručné práva bez obmedzenia.

6.3 Zákazník je povinný skontrolovať úplnosť a prípadné vady tovaru ihneď po jeho prevzatí a do 14 dní nám oznámiť druh a rozsah vady. Ak sa zákazník - podnikateľ vzdá oznámenia o vadách, stráca všetky nároky.

6.4 Zákazník - podnikateľ musí preukázať, že vada bola prítomná v čase odovzdania a v záručnej dobe.

6.5 Spoločnosť TFC môže podľa vlastného uváženia splniť záručnú reklamáciu pre zákazníkov - podnikateľov odstránením vady, výmenou alebo znížením ceny.

6.6 Všetky vedľajšie náklady spojené s odstránením vád (napr. náklady na montáž/demontáž, prepravu, likvidáciu, balenie, čas jazdy/prepravy), ako aj riziko prepravy znáša zákazník - podnikateľ; ak sa tovar nachádza v zahraničí, znáša prepravné náklady aj zákazník - spotrebiteľ.

6.7 V prípade zamietnutia oznámenia o vadách musia byť nároky zákazníkov - podnikateľov uplatnené na súde do 6 mesiacov.

6.8 Zo záruky sú vylúčené chyby spôsobené inštaláciou dielov tretích strán, montážou, ktorú nevykonala spoločnosť TFC, opotrebovaním spôsobeným používaním, nedodržaním návodu na obsluhu a odporúčanej údržby, nedbanlivým, neodborným alebo nesprávnym používaním (poškodenie, úprava, oprava) zo strany zákazníka alebo tretích strán, prírodnými vplyvmi, opotrebovanými dielmi a použitým tovarom. V prípade zákazníkov - spotrebiteľov musí tieto okolnosti preukázať TFC.

6.9 Povinnosť TFC aktualizovať digitálne služby je pri zákazníkoch - podnikateľoch výslovne vylúčená.

 

7. Zodpovednosť

7.1 Zodpovednosť TFC za miernu nedbanlivosť je v prípade zákazníkov – podnikateľov, vylúčená a TFC nezodpovedá ani za následné škody, škody na majetku, ušlý zisk a nároky tretích strán.

7.2 Vo všetkých prípadoch zodpovednosti TFC musí zákazník - podnikateľ preukázať zavinenie TFC, ktoré spôsobilo vznik zodpovednosti.

7.3 Zákazník - podnikateľ sa výslovne vzdáva akéhokoľvek regresného nároku voči TFC v zmysle § 12 zákona o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom.

7.4 Bod 8 sa primerane vzťahuje aj na nároky na náhradu škody v prípade zákazníkov – podnikateľov.

7.5 Nároky zákazníkov - podnikateľov na náhradu škody sa premlčujú jeden rok po tom, ako sa dozvedeli o škode a o škodcovi.

7.6 Akékoľvek nároky na náhradu škody sú v prípade zákazníkov - podnikateľov obmedzené na výšku ceny; v prípade oneskorenej dodávky na 0,5 % za každý ukončený týždeň omeškania, najviac však na 5 % z nezaplatenej ceny.

 

8. Rozhodné právo / príslušnosť súdu

8.1 V prípade zákazníkov - podnikateľov je miestom plnenia a príslušnosti súd, ktorý je vecne príslušný pre Linz; to platí aj v prípade, ak vzniknú spory týkajúce sa platnosti zmluvy/dohody o príslušnosti.

8.2 Všetky právne úkony, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP, sa riadia výlučne rakúskym právom s vylúčením Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru a kolíznych noriem rakúskeho medzinárodného práva súkromného.

 

9. Iné

9.1 Zákazník súhlasí s používaním osobných údajov v rámci zmluvného vzťahu a na marketingové účely spoločnosťou TFC alebo tretími stranami poverenými spoločnosťou TFC, ako aj so správou/spracovaním týchto údajov pomocou automatizovaných systémov. Zákazník povoľuje spoločnosti TFC zasielať mu informačné materiály na reklamné účely a postúpiť uložené údaje tretím stranám. Zákazník je oprávnený vzniesť námietku proti tomuto použitiu prostredníctvom oznámenia bez predpísanej formy.

9.2 Akékoľvek kopírovanie/distribúcia tovaru, napodobňovanie alebo dekompilácia alebo úprava softvéru, ktoré nie sú vopred výslovne povolené spoločnosťou TFC, sú zakázané.

9.3 Ak jednotlivé ustanovenia nie sú v celosti alebo sčasti právne účinné, nemá to vplyv na platnosť ostatných ustanovení VOP vo vzťahu k zákazníkom - podnikateľom. V tomto prípade sa zmluvné strany zaväzujú nahradiť neplatné ustanovenie takým platným ustanovením, ktoré čo najviac zodpovedá hospodárskemu účelu, ktorý zmluvné strany sledovali neplatným ustanovením. To isté platí aj v prípade nepredvídanej medzery.

9.4 E-maily sa považujú za písomné vyhlásenia.

9.5 Zákazník je povinný vrátiť všetok tovar zakúpený od TFC len TFC. Žiadny tovar sa nesmie dostať do kolobehu odpadu mimo TFC.

 

10. Práva zákazníka - spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy pri predaji na diaľku

10.1 Každý má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní odo dňa, keď zákazník - spotrebiteľ alebo ním určená tretia strana, ktorá nie je dopravcom, prevzala tovar. Na účely uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy je zákazník - spotrebiteľ povinný informovať TFC o rozhodnutí odstúpiť od zmluvy prostredníctvom jednoznačného vyhlásenia (napr. listom, e-mailom). Zákazník - spotrebiteľ môže na tento účel použiť nižšie uvedený formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý však nie je povinný. Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy stačí, ak zákazník - spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.

10.2 Ak zákazník - spotrebiteľ odstúpi od tejto zmluvy, spoločnosť TFC musí vrátiť všetky platby, ktoré TFC prijala od zákazníka - spotrebiteľa, vrátane dopravných nákladov (s výnimkou dodatočných nákladov za inú ako štandardnú dopravu, ktorá bola spoločnosťou TFC ponúknutá ako najlacnejšia), a to najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bolo spoločnosti TFC doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy.

10.3 Zákazník - spotrebiteľ je povinný vrátiť spoločnosti TFC tovar do 14 dní odo dňa, keď bude spoločnosti TFC doručené odstúpenie od tejto zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak zákazník - spotrebiteľ odošle tovar pred jej uplynutím. Spoločnosť TFC môže odmietnuť vrátenie platby, kým TFC nedostane tovar späť alebo kým zákazník - spotrebiteľ nepredloží dôkaz o tom, že tovar vrátil.

10.4 Priame náklady spojené s vrátením tovaru znáša zákazník - spotrebiteľ. Tieto náklady sa odhadujú na maximálne približne 199 EUR na položku.

10.5 Zákazník - spotrebiteľ znáša zodpovednosť za stratu hodnoty tovaru len vtedy, ak je táto strata hodnoty spôsobená manipuláciou, ktorá nie je nevyhnutná na testovanie kvality, vlastností a funkčnosti tovaru.

10.6 Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy (* nehodiace sa prečiarknite):

Adresát the fitness company Handels GesmbH, Kornstraße 1, 4060 Leonding, (e-mailom office@fitnesscompany.sk)

Týmto odstupujem od mnou uzatvorenej zmluvy o kúpe nasledujúceho tovaru*/poskytnutí nasledujúcich služieb*.

Objednané dňa / prijaté dňa

Dátum Meno a adresa zákazníka - spotrebiteľa